جورجیو آرمانی طراح مشهور ایتالیایی

جورجیو آرمانی طراح مشهور ایتالیایی
جورجیو آرمانی طراح مشهور ایتالیایی

جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) طراح مد و لباس ایتالیایی، در ۱۱ ژوئیه سال ۱۹۳۴ در پیاچنزا ایتالیا متولد شد. این طراح لباس مشهور ایتالیایی، بیشتر با طراحی لباس های مردانه شناخته شده است، اما او خط تولید اکسسوری، لوازم آرایش و عطر برند خود را نیز دارد که با استقبال بسیاری روبروست.

جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی

داستان موفقیت جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی قبل از این که وارد دنیای مد و طراحی لباس شود، در زمینه عکاسی و پزشکی تحصیل می کرده است ولی بعد از مدتی، از رشته پزشکی و عکاسی انصراف می دهد و به طور کاملا اتفاقی وارد دنیای مد و طراحی لباس می شود. جورجیو آرمانی از طراحی ویترین های فروشگاه ها کار خود را آغاز کرد تا این که به پیشنهاد دوستش سرجیو گیلیوتی، به عنوان یک طراح مستقل، شروع به طراحی لباس برای برندها کرد و در سال ۱۹۴۶ به عنوان طراح در یک شرکت پوشاک مردانه استخدام شد. او تجربه سال ها کار و فعالیتش را کنارهم قرار داد و ابتدا در سال ۱۹۷۴ اولین مارک لباس مردانه و یک سال بعد اولین مجموعه لباس زنانه اش را معرفی کرد. جورجو آرمانی در نهایت با کمک دوستش سرجیو گیلیوتی در سال ۱۹۷۵ موفق به ثبت برند خودش با نام “جورجیو آرمانی” “Giorgio Armani” شد و از آن پس تمام طراحی ها و تولیداتش را با نام “Giorgio Armani” عرضه کرد.

مطالعه کنید: طراحان دهه ۶۰ میلادی

جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی

 

این طراح مشهور ایتالیایی با وجود طراحی های فوق العاده ای که داشت، هنوز برای مردم آمریکا یک طراح ناشناس بود، تا این که در سال ۱۹۸۰، یک بازیگر به نام ریچارد گی یر، لباسی طراحی شده از برند جورجیو آرمانی را در یکی از فیلم هایش به تن کرد و آن جا بود که به تدریج نام جورجیو آرمانی شروع به شناخته شدن و جهانی شدن کرد. او بعد از آن اتفاق، موفق به طراحی لباس بازیگران در سریال جنایتکاران میامی و طراحی لباس بازیگران در چند فیلم دیگر شد. جورجیو آرمانی، در سال ۱۹۸۱ موفق به افتتاح اولین سری فروشگاه های خود شد و روز به روز بر شهرت و محبوبیت او در میان طراحان و مردم عادی شد تا اینکه در سال ۲۰۰۰ خط تولید لوازم آریشی خود را راه اندازی کرد و درهمان سال از طرف مجله فوربز به عنوان موفق ترین طراح دنیا، معرفی شد.

محصولات آرایشی جورجیو آرمانی

محصولات آرایشی جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی بعد از مرگ دوست و شریک تجاریش، برخلاف تصورات مردم که فکر می کردند، این برند دچار افول می شود، نه تنها خود را نباخت بلکه برندش را ارتقا داد و خط تولید عینک، اکسسوری، وسایل خانه، جوراب و … را نیز راه اندازی کرد و بیش از پیش شروع به اوج گرفتن کرد. جالب است بدانید که برند آرمانی، تنها به پوشاک و اکسسوری ختم نمی شود. این طراح ایتالیایی در سال ۲۰۱۰ یک هتل به نام آرمانی هتل در برج خلیفه افتتاح کرد که شامل ۳۹ طبقه، ۱۶۰ سوئیت و ۱۴۴ خوابگاه می باشد. طراحی داخلی این هتل توسط شخص جورجیو آرمانی انجام گرفته است. جورجیو تمامی وسایل این هتل را از خط تولید خود(ARMANI/CASA) انتخاب کرده است.

مطالعه کنید: کاناپه ای از جنس کهنه لباس های بالنسیاگا

جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی

ویژگی های طراحی لباس برند جورجیو آرمانی

طراحی های جورجیو آرمانی به گونه ای است که همه اقشار جامعه بتوانند از آن ها استفاده کنند. لباس ها و کت و شلوارهایی که جورجیو طراحی می کند برخلاف سایر برندها، بسیار راحت هستند. در واقع یکی از اصول طراحی های جورجیو، راحتی مخاطب است. این طراح مشهور ایتالیایی معتقد است که هر شخصی باید ابتدا به راحتی خود اهمیت بدهد  و لباسی که انتخاب می کند تنها جنبه نمایشی و تزئینی نداشته باشد، به همین دلیل اکثر طراحی های او به گونه ای است که برای پوشیدن مناسب و راحت هستند.

جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی

یکی دیگر از ویژگی های برند جورجیو آرمانی، استفاده از رنگ های سرد، به خصوص رنگ خاکستری است. بسیاری از افراد معتقدند که جورجیو، نقش بسیار مهمی در جاودانه ساختن رنگ خاکستری در دنیای مد لباس داشته است. محصولات جورجیو آرمانی اغلب جوان پسند با تولید کیفی بالا و قیمت پایین است. به همین دلیل اکثر مردم، این برند را یک برند عامه پسند می دانند که تمامی اقشار در هر سن و موقعیتی که دارند، می توانند از محصولات آن استفاده کنند.

جورجیو آرمانی

مهتاب کرامتی در رویداد نمایش مجموعه اوت کوتور Prive جورجیو آرمانی

اوت کوتور یک اصلاح فرانسوی به معنای “دوخت در سطح بالا” است. اوت کوتور در حقیقت به طراحی و تولید لباس های فاخر و سفارشی صنعت مد اطلاق می شود. برخی از برندها و طراحان بزرگ لباس از جمله برند مشهور لبنانی، زهیر مراد، اوت کوتور را در بخش تولیدات خود دارند. جورجیو آرمانی نیز در سال ۲۰۰۵ موفق به راه اندازی اولین خط تولید اوت کوتور خود کرد. مراسم نمایش مجموعه اوت کوتور Prive جورجیو آرمانی، دو بار در سال با حضور چهره های شاخص مد و سینما برگزار می شود. امسال خانم مهتاب کرامتی مهمان ویژه رویداد نمایش مجموعه اوت کوتور Prive جورجو آرمانی بود و تمام لباس های خانم کرامتی از کالکشن ۲۰۱۹ برند جورجو آرمانی انتخاب شده بود. کلاه خانم مهتاب کرامتی توسط شخص جورجیو آرمانی طراحی شده بود که طراحی و انتخاب هوشمندانه ای برای حفظ حجاب این هنرمند محبوب ایرانی بوده است.  

مطالعه کنید: نگاهی به هفته مد کوتور ۲۰۱۹

مهتاب کرامتی در ایونت جورجیو آرمانی

مهتاب کرامتی در ایونت جورجیو آرمانی

 

ویژگی_طراحی_لباس_های_جورجیو_آرمانی
https://www.brandkade.com/Magazin/Details/11587

Logo
Enable registration in settings - general
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0