داستان محبوبیت پیراهن توت فرنگی

داستان محبوبیت پیراهن توت فرنگی
داستان محبوبیت پیراهن توت فرنگی

تابستان هر سال، پیراهن ترند مخصوص خود را دارد. اکثر این پیراهن‌ها از برندهایی مثل زارا و منگو هستند که قیمت آن‌ها تقریبا پایین است. امسال با توجه به شرایطی که ویروس کرونا ایجاد کرده و همه خانه نشین شده‌اند، شاید کمتر کسی منتظر ترند شدن پیراهنی ۴۹۰ دلاری بود! از اولین روزهای قرنطینه تا الان، اکثر کاربران اینستاگرام و اینفلوئنسر ها عکس‌هایی با لباس‌های راحت منتشر کرده‌اند و کمتر کسی سراغ لباس‌های پر زرق و برق رفته است. ولی ترند شدن “پیراهن توت فرنگی”، حال و هوای شبکه‌های اجتماعی را تغییر داد!

لیریکا ماتوشی و پیراهن توت فرنگی

پیراهن توت فرنگی که محبوب دل‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی در این روزهاست، توسط لیریکا ماتوشی (Lirika Matoshi) طراحی شده و در دو ماه اخیر با ترند شدن در تیک-تاک، ۷۰۰ درصد افزایش فروش داشته است! این پیراهن که با تور دوخته شده و حال و هوایی پرنسسی دارد، به سوژه‎ی میم‌های (Meme) سوشیال مدیا تبدیل شده و بسیاری از کاربران نسخه‌ی خانگی خود از این پیراهن را دوخته و ویدیو آن را به اشتراک گذاشته‌اند. اما شاید جای سوال باشد که در این شرایط بحرانی، چطور این لباس گران قیمت به چنین محبوبیتی دست یافته است؟

مطالعه کنید: ۱۰ راه موفقیت در سوشیال مدیا

لیریکا ماتوشی و پیراهن توت فرنگی

صنعت فشن و ترندهای مد در این سال با وجود تمامی مشکلات و دردسرهایشان، همچنان فعالیت می‌کنند. لباس خواب و هودی از ترندهایی بودند که دوست‌داران فشن در دوران قرنطینه به آن‌ها توجه زیادی نشان دادند. لیریکا ماتوشی اولین بار پیراهن توت فرنگی را در تابستان سال ۲۰۱۹ ارائه کرد و پس از مدتی تس هالیدی (Tess Holliday)، مدل سایز بزرگ، آن را به عنوان لباسش برای شرکت در مراسم گرمی انتخاب کرد.

لیریکا ماتوشی و پیراهن توت فرنگی

اما تا همین ماه پیش، پیراهن توت فرنگی به شهرت خاصی نرسیده بود، تا این‌که به عنوان بخشی از ترند “Cottagecore” بر تن اینفلوئنسرهای تیک-تاکی دیده شد. Cottagecore ترندی است که در دوران قرنطینه به محبوبیت رسیده و اگر بخواهیم ساده آن را توضیح دهیم، شما را به تصور زندگی به جای”حنا دختری در مزرعه” دعوت می‌کنیم، یا یکی از شخصیت‌های کتاب‌های جین آستین! نسل جوان برای فرار از واقعیت نه چندان خوشایند این روزها، زندگی در مزرعه و طبیعت و به دور از تکنولوژی را به تصویر می‌کشد و به رویاهای کودکی خود پناه می‌برد. لباس توت فرنگی نیز دقیقا همین کاربرد را در دوران قرنطینه دارد و کاربران سوشیال مدیا را به خیال پردازی کودکانه دعوت می‌کند.

لیریکا ماتوشی و پیراهن توت فرنگی

لیریکا ماتوشی پیش از محبوبیت پیراهن توت فرنگی، در سال ۲۰۱۷ با جوراب شلواری‌های خاص خود در شبکه‌های اجتماعی به شهرت رسید. این جوراب شلواری‌های زنبوری (Fishnet) که با دست، پولک‌دوزی شده بودند، به سرعت به آیتم مورد علاقه‌ی کاربران اینستاگرام تبدیل شدند و مجلات مد آن‌ها را “فیشنت‌های پری دریایی” نامیدند.

لیریکا ماتوشی

لیریکا ماتوشی

ماتوشی با شروع قرنطینه خود را برای نزول فروش و مشکلات مالی آماده کرده بود، اما با محبوبیت پیراهن توت فرنگی فروشش نیز افزایش یافت! با اینکه این طراح لباس، پیراهن توت فرنگی را به عنوان هدیه برای چند اینفلوئنسر فرستاده بود، موفقیت پیراهنش فراتر از تبلیغات اندک در اینستاگرام می‌رود. ماتوشی این موفقیت را انتقامی از موسسه‌ی مد و تکنولوژی (Fashion Institute of Technology) می‌داند، که درخواست او را برای تحصیل در سال ۲۰۱۶ رد کردند.

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت این پیراهن شده است، سایزبندی متنوع آن است. این لباس از سایزهایی بسیار کوچک تا سایزهایی بسیار بزرگ قابل خرید است و بر تن هر دختری با هر وزنی زیبایی خود را نشان می‌دهد. بسیاری از کاربران اینستاگرام که این پیراهن را خریداری کرده‌اند، ماه‌ها برای مسافرت تابستانه‌ی خود پول جمع کرده بودند اما با لغو پروازها و بسته شدن مرزها تصمیم گرفتند که با خرید پیراهن توت فرنگی دل خود را شاد کنند!

لیریکا ماتوشی و پیراهن توت فرنگی

با این‌که هزاران هزار عکس از این پیراهن زیبا در اینستاگرام منتشر شده است، شاید کمتر آن را در خیابان مانند لباس‌های زارا ببینیم، و این موضوع به خاطر قیمت بالای آن است. قیمت بالای این پیراهن به برندهای ارزان قیمت فرصت کپی کردن و فروش نسخه‌های بی‌کیفیت آن را داده است. ماتوشی به همراه مشاوران حقوقی خود در تلاش است تا از دزدیدن طرحش جلوگیری کند اما بستن راه صنعت فست فشن کاری بسیار دشوار است.

محبوبیت لباس توت فرنگی به جایی رسید که بازی ویدیویی انیمال کراسینگ (Animal Crossing) نیز آن را به کمد لباس کاربرانش اضافه کرد و حال این پیراهن بامزه برای آواتارهای کاربران، قابل خریداری است. بسیاری از نقاشان توییتر و اینستاگرام نیز شخصیت‌های مورد علاقه‌ی خود از انیمه‌های ژاپنی را با این لباس طراحی کرده‌اند.

لیریکا ماتوشی و پیراهن توت فرنگی

لیریکا ماتوشی و پیراهن توت فرنگی

لیریکا ماتوشی به زودی کالکشن جدید خود برای تولد ۷۰ سالگی سیندرلا را برای فروش می‌گذارد. این کالکشن که در همکاری با دیزنی طراحی شده، برداشت لیریکا از لباس‌های این پرنسس دیزنی است و قیمتی میان ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار خواهد داشت.

لیریکا ماتوشی

لیریکا ماتوشی

لیریکا_ماتوشی
https://www.brandkade.com/Magazin/Details/11779

Logo
Enable registration in settings - general
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0