ورود دوست کانیه وست به ژیوانشی

ورود دوست کانیه وست به ژیوانشی
ورود دوست کانیه وست به ژیوانشی

 ژیوانشی همچنان در مسیر تغییرات است و در خبری که چندی پیش اعلام شد، کلیر وایت کلر (Clare Waight Keller) پس از سه سال فعالیت به عنوان کارگردان هنری این برند، از سمت خود کناره‌گیری کرد. کلیر در سال ۲۰۱۷ به عنوان کارگردان هنری به ژیوانشی پیوست و به عنوان اولین طراح زنی نام گرفت که توانست نقشش را در این کمپانی، به بهترین شکل ایفا کند و به مدت سه سال این سمت را نگه دارد. کلیر در سال ۲۰۱۸ با طراحی لباس عروس مگان مارکل به یکی از چهره‌های مهم سال تبدیل شد. به همین خاطر در مراسم جوایز فشن سال ۲۰۱۸ جایزه بهترین طراح بریتانیایی را از دستان مگان مارکل دریافت کرد. اما خبر جدید اینکه، برند لاکچری ژیوانشی، به تازگی مدیر هنری جدید خود را معرفی کرد.

متیو ویلیامز طراح ژیوانشی

متیو ویلیامز، طراح جدید برند ژیوانشی

متیو ام ویلیامز(Matthew M. Williams) که قبل از این سمت، برند استریت ویر (street wear) الیکس (۱۰۱۷ ALYX 9SM) را بنیان‌گذاری کرده بود، انتخابی با هدف فروش بیشتر از طرف ال وی ام اچ(LVMH)، کمپانی مادر ژیوانشی و دیور، محسوب می‌شود؛ انتخابی هوشمندانه جهت جذب مخاطبان جوان از نسل‌های Z و Y یا به اصطلاح نسل اینترنت. این نسل‌ها که تا سال ۲۰۲۵ نیمی از مشتریان محصولات لاکچری را تشکیل خواهند داد، گرداننده‌ی چرخه‌ی اقتصادی چین، بزرگترین بازار تولیدات لاکچری نیز می‌باشند.

متیو ویلیامز طراح ژیوانشی

ویلیامز از سال ۲۰۱۵ بواسطه‌ی برند الیکس و همکاری نزدیک با صنعت موسیقی، به شهرت رسید و کارهای او توسط ستارگانی همچون لیدی گاگا و کانیه وست پوشیده شد.او در سال ۲۰۱۷ از فینالیست های جایزه کمپانی ال وی ام اچ بود. ویلیامز از دوستان نزدیک ویرجیل آبلو (Virgil Abloh) است که در پروژه‌های متفاوتی با یکدیگر همکاری کرده‌اند. آبلو، طراح ارشد لویی ویتون مردان، اولین طراحی بود که از دنیای استریت ویر وار صنعت لاکچری شد. ویلیامز و آبلو هر دو از فرهنگ غرب آمریکا الهام گرفته و موسیقی هیپ‌هاپ تاثیر به‌ سزایی در رشد آن‌ها داشته است. او که در کالیفرنیا بزرگ شده، حال از ایتالیا به فرانسه مهاجرت می کند تا کار خود را در ژیوانشی شروع کند.

متیو ویلیامز طراح ژیوانشی

این تصمیم آن‌جایی جسارت ژیوانشی را نشان می‌دهد که نگاهی به طراحی‌های کلر ویت-کلر(Clare Waight Keller) می‌اندازیم. کلر طراحی‌هایی اعجاب انگیز برای اوت کوتور انجام می‌داد و همواره مورد تحسین منتقدین مد واقع می‌شد، اما از نظر فروش، تنها لباس‌های مردانه که به دنیای تاریک و گوتیک قبلی ژیوانشی نزدیک بودند، پیشتازی می‌کردند. طراحی‌های ویلیامز اصولا مینیمال و با کمترین میزان برندینگ ارائه می‌شوند و هویت ژیوانشی را از برندی کلاسیک با لباس‌های زیبای کوتور به برندی مدرن و خیابانی تبدیل می‌کنند. ژیوانشی قصد دارد که راه دو برند دیگر در ال وی ام اچ را ادامه داده و مد خیابانی را به عنوان “لاکچری” معرفی کند. البته اگر اوبر دو ژیوانشی اینجا بود، از این تصمیم احساس رضایت نمی‌کرد، اما عملکرد کیم جونز(Kim Jones) در دیور و ویرجیل آبلو در لویی ویتون آینده‌ای روشن را وعده می‌دهد.

متیو ویلیامز طراح ژیوانشی

ورود ویلیامز به ژیوانشی در شرایطی سخت اتفاق می‌افتد. با وجود ویروس کووید-۱۹ و لغو بسیاری از رویداد‌های جمعی، ویلیامز فرصت شروعی هیجان‌انگیز با یک فشن شو با شکوه را از دست داده و تنها باید به پلتفرم دیجیتال بسنده کند. همچنین انتظار می رود فروش محصولات لاکچری تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کند. از طرفی دیگر، در دورانی که سرتاسر دنیا در حال تغییرات اجتماعی است، مصرف‌کنندگان نسبت به مدیریت برندهایی که از آن ها خرید می‌کنند، بیش از پیش نگران هستند. شفافیت کاری را شاید بتوان مهم‌ترین نگرانی‌ از سوی مصرف‌کننده‌ی امروزی به حساب آورد. در همین راستا، مصرف‌کننده خواستار مبارزه‌ی علنی با تبعیض نژادی و جنسیتی و همچنین حفظ محیط زیست است. ویلیامز از همین جهت انتخاب هوشمندانه ای است، چرا که مد پایدار از دغدغه های همیشگی او به شمار می‌رود. اتفاقات اخیر در آمریکا و جنبش black lives matter (BLM)  تغییرات بزرگی در فشن ایجاد کرده و بسیاری از چهره های سرشناس با این جنبش همراهی کردند. استریت ویر شاید بیشترین استفاده را از فرهنگ سیاهپوستان کرده و می توان از آن به عنوان مهم ترین منبع الهام این سبک یاد کرد. گرچه ویلیامز سفید پوست است و “ال وی ام اچ” تنها دو مدیر هنری سیاه پوست از بین ۱۵ برند دارد، همچنان چشم ها به ویلیامز دوخته شده تا عملکرد او با توجه به این جنبش سنجیده شود.

متیو ویلیامز طراح ژیوانشی

ویلیامز در پیامی پس از خبر به سمت رسیدنش گفت: “من قدردان گروه ال وی ام اچ هستم که به من کمک کردند تا به بزرگترین آرزوی زندگی ام برسم.” او ادامه داد:” در این برهه ی زمانی بی نظیر، من می خواهم از طرف خودم و همکارانم در این صنعت پیامی امیدبخش بفرستم و در جهت تغییری مثبت حرکت کنم.”

از ویلیامز انتظار می‌رود که کالکشن‌هایش برای ژیوانشی صف‌هایی طولانی از جوانان مشتاق ایجاد کنند. ال وی ام اچ امیدوار است ژیوانشی نیز همانند دیور پیشرفت چشمگیری داشته باشد. از حالا به بعد باید منتظر استایل‌های خاص ژیوانشی با سگک کمربند، که امضای ویلیامز است، باشیم.

کلیر_وایت_کلر
https://www.brandkade.com/Magazin/Details/11727

Logo
Enable registration in settings - general
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0